فروش لباس زنانه مزون نیلا در تهران

فروش زیباترین ، با کیفت ترین لباس ها و پوشاک زنانه در مزون نیلا در تهران

اهمیت انتخاب رنگ در انتخاب لباس

يكشنبه, ۹ آذر ۱۳۹۹، ۱۱:۰۶ ق.ظ

اهمیت انتخاب رنگ در انتخاب لباس

دقدقه انتخاب لباس همیشه برای اکثر ما وجود داشته ،اینکه چه لباسی مناسب کجاست؟ کدوم لباس با کدوم لباس جور میشه؟ سوال هاییست که روزانه در ذهن ما تکرار میشوند و هر بار به یک شکل به این سوالات پاسخ میدهیم.جدا از مدل لباس ،انتخاب رنگ لباس نکته ایست که این روز ها ،با جلوه های چشم انگیزی در فضاهای عمومی و شبکه های اجتماعی خیلی بیشتر به چشم میخورد و مخاطبان را تحت تاثیر قرار میدهد.

رنگ لباس شما تاثیر گذار تر از سخن شما در نگاه اول است.

در این مقاله سعی دارم نظر شما رو به انتخاب رنگ لباس جلب کنم و استایل های رنگی مختلف رو باهم ببینیم اما قبل از اون ابتدا در مقدمه به صورت کوتاه و موشکافانه از رنگ خواهم گفت ، که اصلا رنگ چی هست و چه تاثیرات شگفت انگیزی دارد!
رنگ

خب رنگ در واقعیت نوری هست که به یک جسم میتابه و از از اون جسم با یک طول موج خاص به چشم ما انعکاس پیدا میکنه و توسط چشم پردازش میشه و ما اون رو با مفهوم رنگ میشناسیم.

پس رنگ ها یک جور طول موج پردازش شده توسط ذهن ما هستند.

مزون لباس نیلا

همانطور که طول موج ها(رنگ ها) در ذهن و دیدگانمان پردازش میشوند، میتوانند ما را تحت تاثیر قرار بدهند! درست مانند زمانی که صدای نواختن یک ساز مارو تحت تاثیر قرار میدهد! یعنی ما را خوشحال یا غمگین، افسرده یا با انگیزه و کلی احساسات دیگه رو در ما به وجد می آورد.

تا اینجا دریافتیم که رنگ ها یا همون طول موج ها ، هر کدام حامل پیام هایی هستند که میتوانند مخاطب مورد نظرشون رو تحت تاثیر قرار دهند.
به گرمی قرمز و به سردی آبی

بلندترین طول موج قرمز با عنوان رنگ گرم در چرخه رنگ ها در کنار رنگ های زرد و نارنجی و... قرار میگیرد و محرک سیستم عصبی است به راحتی قابل دیدن و جلب توجه هستش .همانطور که این رنگ رو اکثر مواقع برای اعلام خطر به راحتی تشخیص میدهیم.

 

از طرف دیگه کوتاهترین طول موج آبی با عنوان رنگ سرد در نیمه دیگر چرخه رنگ ها در کنار سبز و بنفش و... قرار گرفته و آرامش رو به محیط القا میکنند.این رنگ ها هم بر خلاف دسته اول بیشتر در اطراف ما هستند و کمتر به چشم می آیند.


حالا که به موجودیت تاثیر رنگ ها واقف شدیم تاثیر هررنگ رو به صورت مجزا در انتخاب رنگ لباس برسی میکنیم.

قرمز با تحریک گردش خون نیرو و انرژی رو بالا برده،باعث ماندگاری در ذهن شده ومفهومی از حمایت ، شجاعت ، علاقه و اشتیاق رو القا میکند.

صورتی رنگیست که افراد رو جوانتر از سنشون نشان داده و رنگی ملایم و آرامش بخش برای انتقال پیام های سخت و نزدیک شدن افراد به یکدیگر در انتخاب لباس است.

نارنجی نیز رنگی گرم با انرژی زیاد، تداعی کننده گرما و آتش بوده.بی باکی شور و نشاط و هوش رو تقویت میکند.این رنگ مناسب محیط های ورزشی و خارج از اداره هست.

زرد از رنگ های گرم القا کننده سرزندگی و حرکت و جوانی و ایجاد انگیزش هست و توانایی ارتباط گرفتن رو افزایش میدهد.

سبز نماد رشد و شکوفایی است تداعی کننده حس تندرستی و خوشبختی است و طیف های روشن آن نشانگر افکار نوین در انتخاب لباس هستند.

آبی ، القا حس آرامش ،تسکین بخش و تفکر منطقی در انتخاب لباس است .همچنین رنگ آبی در طیف های مختلف معنای مختلفی رو در بر داره. آبی روشن نشانی از آب ،آسمان و بهشت،آبی متوسط دوستی و صمیمیت خالص،آبی کهربایی زورمندی چالاکی و جنبش رو نشان میدهد.

بنفش از رنگ های سلطنتی است.هیجان و عواطف را بر می انگیزد به تقویت اعتماد به نفس و الهام بخشی کمک میکند.

قهوه ای رنگی کاربردی که به افراد کمک میکنه تا با واقعیت ارتباط برقرار کنند.

 

 

مشکی از دسته رنگ های خنثی ،رنگی شیک و شهری که در کمد لباس هامون زیاد به چشم میخوره. کاستی ها رو میپوشاند .این روز ها کاربرد کمتری داره و بیشتر در مراسم عزاداری استفاده میشه و در صنعت مد برای بروز یا تشدید حالت افسردگی و غم تاثیر دارد.

خاکستری

جزو دسته رنگ های خنثی میباشد.حالت میانه و اعتدال دارد.این رنگ در کنار رنگ های دیگه تعادل ایجاد میکند و در کنار هر رنگی خصوصیت های آن رنگ را به خود میگیرد.خاکستری نماد اعتماد و اطمینان بی طرفی، عقل و هوش، آرامش، سازش، استقلال و رسمیت است.و در طیف تیره نماد غم و اندوه و افسردگی دارد.

سفید نیز از رنگ های خنثی است تمامی رنگ هارو در خود دارد. نماد پاکیست لباس سفید به دیگران این امکان را می دهد تا شما را همان گونه که هستید ببینید درست مثل اینکه شما کاملا واضح و آشکار هستید.

خب با تاثیری که رنگ ها در انتخاب لباس دارند آشنا شدیم حالا لازمه برای ترکیب بندی و ست کردن لباس ها با دسته بندی رنگ ها آشنا شویم!
دسته بندی رنگ ها

رنگ هارو به شکل های مختلف میتوان دسته بندی کرد. در ادامه چند نمونه از دسته بندی کاربردی رنگ ها رو براتون میگم.

رنگ های اصلی که شامل ،زرد ،قرمز و آبی هست.

رنگ های فرعی که از ترکیب این 3 رنگ تشکیل میشه مثل سبز (ترکیب زرد و آبی) نارنجی (ترکیب قرمز و زرد) بنفش (ترکیب قرمز و آبی)

رنگ های مکمل همونطور که از اسمش پیداست رنگ های مکمل تکمیل کننده همدیگه هستن و مجموعا در کنار هم نور سفید رو تشکیل میدن.رنگ های مکمل در چرخه رنگ مقابل هم قرار گرفتن.راه دیگه تشخیص آن ها شناخت رنگ های اصلی به کار نرفته در اون رنگ هست! برای مثال بنفش رو در نظر بگیرید(ترکیب آبی و قرمز) رنگ مکمل بنفش رنگ اصلی زرد هست که در این ترکیب وجود نداره.
رنگ های مکمل در چرخه رنگ
رنگ های مکمل در چرخه رنگ

رنگ های خنثی این دسته از رنگ ها یعنی رنگ های خنثی از ترکیب 2 رنگ مکمل به دست می آیند و در چرخه رنگ حضور ندارند و شامل مشکی، سفید، خاکستری و رنگ های زمینی روشن مانند خاکی هستند.
ست کردن رنگ لباس

برای ست کردن لباس ها با یکدیگر باید بین رنگ ها یک نوع هماهنگی ایجاد کنیم برای این کار چند روش رو براتون میگم.

استفاده از ترکیب رنگهای مکمل

رنگ های مکمل یعنی ترکیب رنگ نارنجی با آبی، بنفش با زرد و سبز با قرمز ویا ترکیب همین رنگ ها با درجات مختلف روشن تر و تیره تر .رنگ های مکمل از رنگ های شادی هستند که در بهار و پاییز بیشتر به کار میروند و بیشتر در استایل هنرجویان هنر این روز ها به چشم می آید.


استفاده از طیف های رنگی نزدیک به هم

یعنی استفاده از ترکیب رنگ هایی که در چرخه رنگ نزدیک به هم هستند و قرار گرفتن آن ها در یک استایل برای ست کردن لباس.

ترکیب رنگ های هم خانواده
کنار هم قرار دادن درجات مختلف یک رنگ در کنار هم روشی دیگر برای ست کردن لباس است و ترکیب ساده و زیبایی ایجاد میکنه که گاهی ممکنه خسته کننده هم باشه.

ترکیب رنگ ها به سبک آمبره

نوعی دیگر از ست کردن لباس سبک آمبره هست یعنی ترکیب رنگ لباس به صورت نزولی یا صعودی از سایه های کمرنگ به پررنگ برود.

ترکیب رنگ های درخشان با رنگ خنثی
اگر نمیخواهید خیلی لباس شما به چشم بیاید یا از ترکیب صحیح آن شک دارید آن را با یک رنگ خنثی (سفید،خاکستری) ترکیب کنیدتا ملایم تر به چشم آید.برای مثال رنگ قرمز در کنار سفید مات تر و در کنار مشکی درخشان تر به نظر می آید.

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی